°C 2

Logoped.hr: Za roditelje, učitelje i logopede

18.10.2017.

majai

Mario Dilberović, magistar logoped iz Velike Gorice, jedan je od osnivača novog portala Logoped.hr – jedinstvene platforme koja na jednom mjestu pruža informacijeroditeljima, učiteljima i odgajateljima koji rade s djecom s govorno-jezično-komunikacijskim teškoćama.

Već mjesec dana postoji novi intrenetski portal pod nazivom Logoped.hr – mjesto namijenjeno svima koji se u svom životu susreću s govorno-jezičnim te komunikacijskim teškoćama. Pri takvim teškoćama pomažu nam logopedi, stručnjaci specijalizirani za dijagnostiku, savjetovanje, prevenciju, rehabilitaciju i tretmane spomenutih poremećaja. Njih desetak, među kojima je i dobro poznati mladi Velikogoričanin Mario Dilberović, nedavno je pokrenulo hvalevrijedan projekt kojem je cilj osvještavanje javnosti i pružanje kvalitetnih informacija dostupnih na jednom mjestu.

Za roditelje, učitelje i logopede

- Željeli smo da informacije budu dostupne čitateljima koji sve češće izražavaju negodovanje zbog toga što nisu upoznati s teškoćama, posebno u radu s djecom s teškoćama. Jednako tako, portal je namijenjen i odgojiteljima jer se naglasak stavlja na rane intervencije, što ranije otkrivanje i prepoznavanje, terapiju, praćenje i savjetovanje roditelja. Vrlo je važno da smo tu i za roditelje koji se žale da ne mogu doći do nas zbog predugih lista čekanja za pregled, a možda trebaju odgovor na samo jedno pitanje-objašnjava nam Mario Dilberović dodajući kako, iako se na neki način radi o „internetskoj ordinaciji“, istu se treba koristiti na pravilan način, odnosno– roditelju se ne smije dozvoliti da sam postane terapeutom.

- Logopedi su i dalje u cijeloj toj priči nezamjenjivi. Roditelji ne mogu i ne smiju biti terapeuti i sami dijagnosticirati. To je nešto što je zamka interneta, da sami sebi često tražimo dijagnoze, terapije i sve ostalo. To nam nije bio cilj. Zato pokušavamo lepezu informacija ograničiti, da ne bi došlo do zloupotrebe- objašnjava Dilberović.

Razmjena iskustava i interakcija

Logoped.hr tako pruža mogućnost pribavljanja potrebnih informacija, donosi zanimljive članke specifične tematike koje pišu logopedi, a budućnost koju mu njegovi autori predviđaju jest interakcija između njegovih korisnika, a posebice razmjena iskustva.

-Roditelji najbolje znaju na koji način pristupiti i reagirati u nekoj teškoći djeteta. Za to je logopedima potrebno puno iskustva s obzirom da oni nisu cijele dane s tim djetetom. Bilo bi dobro kad bi roditelji željeli podijeliti korisne informacije, nešto što nisu pročitali na portalu, neka svoja iskustva za dobrobit drugih, ali i za dobrobit svog djeteta- kaže Mario.

Svoja iskustva na portalu zasad piše jedna majka djeteta s autizmom te jedna učiteljica, uz ostalih desetak suradnika logopeda.

-Deseak ljudi stoji iza portala, svi smo magistri logopedi. Pridružilo nam se i nekoliko profesora s fakulteta u statusu mentora, a kad dođu neke teme koje moraju biti malo stručnije, sasvim je sigurno da ćemo njima prepustiti taj dio posla jer oni imaju više iskustva- dodao je Mario.

„Pitaj logopeda“

Ovaj hvalevrijedan projekt, u kojeg je mlada ekipa diplomiranih logopeda ušla s entuzijazmom i velikom voljom da pomognu onima kojima je pomoć potrebna, počiva zasad na dobrovoljnoj bazi. Vesele ih i brojke posjetitelja na portalu, kojih svakim danom imaju sve više. Najviše se, kažu, uspijevaju probiti preko društvenih mreža, gdje ih korisnici redovito prate te im postavljaju pitanja.

-S obzirom da su društvene mreže dobar kanal komunikacije, roditelji djece s teškoćama nam se tim putem već javljaju, ali imamo i na portalu posebnu rubriku „Pitaj logopeda“ gdje anonimno možete postaviti pitanje. Sastavili smo i listu najčešćih pitanja i odgovora kako nam se ona ne bi ponavljala, ali odgovorit ćemo na svako pitanje koje su nam svi slobodni postaviti- kazao nam je Mario.

Iako je tek na početku, portalu Logoped.hr njegov voditelj predviđa razvoj te je siguran da će se i čitav projekt razviti u nešto više.

-U doglednoj budućnosti postoji tendencija da se u gradovima pokrenu određeni centri za ranu intervenciju, gdje bi postojali djelatnici različitih profila upravo za djecu s takvim teškoćama. Danas su takva djeca uključena u redovne škole po prilagođenim programima i uz pomoć pomoćnika u nastavi. Koliko je to dobro, toliko je i loše jer tu se vidi jedna potreba za obrazovanjem kadrova. U Velikoj Gorici, nažalost, niti jedna osnovna škola nema logopeda, a upravo bi on trebao raditi na individualiziranim programima- kaže nam Dilberović.

Portal je, kaže, dobra početna platforma za promjene koje su potrebne na razini sustava koji uključuje stručnjake za pomoć djeci s teškoćama na svim razinama, a među njima su logopedi svakako nezaobilazna karika.